ايران با درهم کوبيدن اردن، انتقام گرفت
دل نوشته عباس درویشی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

شمابیشترکدام رادوس دارید؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

آوای دلتنگی






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1267
:: کل نظرات : 57

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2380
:: باردید دیروز : 4557
:: بازدید هفته : 8375
:: بازدید ماه : 8233
:: بازدید سال : 29990
:: بازدید کلی : 233274
تبلیغات
<-Text3->

ايران با درهم کوبيدن اردن، انتقام گرفت

بسکتبال جام ملت‌هاي آسيا - فيليپين

ايران با درهم کوبيدن اردن، انتقام گرفت


تيم ملي بسکتبال ايران با پيروزي مقابل اردن و انتقام شکست در دوره گذشته مقابل اين تيم به مرحله نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا راه يافت.


تيم ملي بسکتبال ايران که با قدرت و با کسب 6 پيروزي پياپي و بدون شکست به مرحله يک چهارم نهايي بيست و هفتمين دوره جام ملت‌هاي آسيا راه يافته بود، صبح امروز جمعه مقابل اردن به ميدان رفت و موفق شد ضمن کسب پيروزي 94 بر 50 و صعود به نيمه‌نهايي، انتقام شکست دوره گذشته را هم از اين تيم بگيرد.

همانند 6 ديدار گذشته تيم ملي کشورمان با ترکيب اصلي خود يعني مهدي کامراني، حامد آفاق، صمد نکيخواه بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي وارد ميدان شد.

*کوارتر اول: 31 بر 11 به سود ايران

بازيکنان ايران از همان ابتدا بازي را با قدرت آغاز کردند و در دفاع و حمله نمايش خوبي داشتند. مهمد بچيروويچ که مي‌دانست ديدار حساسي را پيش رو دارد در کنار زمين بازيکنان را هدايت مي‌کرد. حساب کار 9 بر 4 به سود ايران بود که يک کار ترکيبي از کامراني و حدادي دو امتياز ديگر را براي ايران داشت و پس از آن نيز حامد آفاق امتياز ديگري را براي کشورمان کسب کرد.

«جيمي باکستر» آمريکايي هم که تابعيت اردن را گرفته است با يک حرکت زير حلقه پرتاب خود را وارد سبد کرد تا اين تيم صاحب ششمين امتياز خود شود.

سه دقيقه به پايان کوارتر مانده بود که پرتاب زيباي سه امتيازي ساهاکيان امتيازهاي ايران را به 23 رساند تا همين پرتاب باعث شود سرمربي اردن وقت استراحت بگيرد. در ادامه اوشين ساهاکيان بار ديگر در ريباند دو امتياز را کسب کرد.

اردني ها در نفوذ به زير حلقه ايران مشکل زيادي داشتند و مجبور بودند پيراموني کار کنند و شوت بزنند که در اين کار هم ناموفق بودند. در ادامه کار حامد حدادي با دو پنالتي امتيازهاي ايران را به 31 رساند و در برگشت اردني‌ها در پرتاب سه امتيازي ناموفق بودند تا کوارتر اول 31 بر 11 به پايان برسد.

*کوارتر دوم: 22 بر 17 به سود ايران

اين کوارتر با امتيازآوري اردني ها آغاز شد آما بلافاصله پرتاب سه امتيازي موفق پاسخ خوبي به اردني‌ها داد. مهمد بچيروويچ در ادامه کار ترکيب دوم خود را وارد ميدان کرد. آرن داودي، جمشيدي، ويسي ، کاردوست و ارغوان بازي را ادامه دادند. يک کار تاکتيکي از ملي پوشان پرتاب سه امتيازي موفق روزبه ارغوان را در پي داشت و امتيازهاي ايران را به 37 رساند.

در ادامه کار اردني‌ها با شوت سه امتيازي جيمي باکستر به امتياز 16 دست يافتند. پنج دقيقه گذشته بود که جمشيدي بار ديگر به جاي صمد نيکخواه وارد ميدان شد. مهدي کامراني همانند هميشه به خوبي بازيکنان را در زمين صاحب توپ مي‌کرد و يک کار ترکيبي ديگر از او باعث شد حدادي امتياز ديگري را براي ايران کسب کند.

حدادي در زير حلقه اردني ها به خوبي خودش را نشان مي‌داد و انها قادر به کنترل او نبودند.

در دقايق پاياني نيز امتيازآوري هاي ايران ادامه داشت و اردني ها حرفي براي گفتن نداشتند. اوشين ساهاکيان که در کوارتر اول بسيار خوب ظاهر شده بود در ثانيه هاي آخر نيز ضمن کسب دو امتياز يک پرتاب پنالتي را هم وارد سبد اردن کرد تا حساب کار 53 بر 28 شود.

*کوارتر سوم: 21 بر 8 به سود ايران

ايران در اين کوارتر هم با ترکيب اصلي وارد ميدان شد و امتياز نخست را بازيکنان ما به دست آوردند. خطاي اوشين ساهاکيان دو پرتاب را در اختيار اردني‌ها قرار داد و در برگشت نيز توپ آفاق وارد سبد نشد تا مهمد بچيروويج درخواست وقت استراحت کند. پس از استراحت نيز آفاق خطا انجام داد، اما بلافاصله با دو پرتاب سه امتيازي موفق، حساب کار را 67 بر 32 به سود ايران کرد که يکي از اين پرتاب‌ها را اردني‌ها پاسخ دادند.

جمشيدي و سهراب نژاد هم در اين کوارتر وارد ميدان شدند. سرمربي اردني‌ها که تيمش ديگر نمي‌توانست کاري از پيش رو ببرد با اعتراض‌هاي خود قصد داشت جريان بازي را عوض کند.

در ادامه کار حدادي پس از انجام دو پرتابش تعويض شد و جاي او را کاردوست گرفت. اردني ها مقابل تيم دوم ايران هم حرفي براي گفتن نداشتند و در حملات خود توپ ها را يکي پس از ديگري از دست مي‌دادند.

جواد داوري ديگر بازيکني بود که در اين کوارتر جاي آفاق وارد ميدان شد تا تيم دوم ايران در زمين کامل شود.

تماشاگران ايراني هم همانند بازي‌هاي گذشته به شدت بازيکنان کشورمان را تشويق مي‌کردند و روحيه خوبي را به آنها مي‌دادند.

حساب کار در در پايان کوارتر سوم 74 بر 36 به سود ايران به پايان رسيد.

*کوارتر چهارم: 20 بر 14 به سود ايران

در اين کوارتر هم امتياز نخست را اردني‌ها کسب کردند. اکثر بازيکنان حاضر در زمين تيم دوم ايران بودند و هنگامي که بچيروويج از عملکرد کاردوست ناراضي بود ارغوان را به جاي او به زمين فرستاد. اردني ها بازي را بهتر اداره مي‌کردند که همين موضع باعث شد بچيروويچ وقت استراحت درخهوسات کند و پس از آن حامد حدايد را وارد زمين کند.

محمد جمشيدي در ادامه کار يک پرتاب سه امتيازي موفق داشت و نتيجه را 77 بر 42 کرد. نکته جالب توجه اينکه صمد نيکخواه بهرامي در اين کوارتر به ميدان نيامد و تمام 10 دقيقه را از روي نيمکت دنبال مي‌کرد.

چهار دقيقه مانده بود که حامد حدادي در برخوردي که با بازيکنا اردن داشت از ناحيه زانو دچار مصدوميت شد و از بازي بيرون رفت. جمشيدي که در اين کوارتر از ابتدا در زمين حضور داشت مانورهاي خوبي را در زير حلقه مي‌داد و امتياز کسب مي‌کرد. سهراب نژاد هم در ادامه پرتاب دو امتيازي موفق داشت وحساب کار را 87 بر 48 کرد.

در ثانيه‌هاي پاياني بود که يک بازيکن ديگر از ايران به نام کاردوست مصدوم شد و بيرون رفت. لحظات پاياني هم با برتري ايران دنبال مي‌شد و سرانجام ملي پوشان کشورمان توانستند 94 بر 50 به برتري برسند.

تيم ملي کشورمان فردا در مرحله نيمه نهايي به مصاف برنده چين و چين تايپه خواهد رفت. اين دو تيم ساعت 14 و 15 امروز به مصاف هم مي‌روند.

اين رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پايان خواهد رسيد. سه تيم نخست جواز حضور در جام جهاني 2014 اسپانيا را کسب خواهند کرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 329
موضوعات مرتبط: , , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : عباس
تاریخ : جمعه 18 مرداد 1392
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
❤❤❤❤❤❤ABBAS ❤❤❤❤❤❤ به وبلاگ من خوش آمدید $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$_________________________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$____$$$$$_______$$$$$____$$ $$__$$$$$$$$$___$$$$$$$$$__$$ $$_$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$_$$ $$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$ $$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$ $$____$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$$_________$$ $$__________$$$$$__________$$ $$___________$$$___________$$ $$____________$____________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$_$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$_$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$$_______$$$$$$___$$ $$____$$$$$$_____$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$___ _____$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ این وب را برای تمامی لحظات خوب و بدم ساختم تا اروم بگیرم و خیلی چیزا فراموشم شه
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید